Scăderea temperaturii exterioare sub 7 grade Celsius impune, din raţiuni de siguranţă, trecerea la cauciucurile de iarnă
Iarna îşi intră uşor uşor în drepturi iar, deşi mulţi consideră pneurile de iarnă un moft costisitor, dotarea maşinilor cu anvelope special concepute pentru sezonul rece este esenţială pentru siguranţa în trafic. Concret, pentru a putea utiliza aceeaşi anvelopă atît vara, cît şi iarna, compoziţia chimică a amestecului de elemente din care este făcut cauciucul ar trebui să-i confere acestuia aceleaşi proprietăţi fizice (flexibilitate, aderenţă) şi tehnice (forţă de tracţiune, eficienţă la frînare, stabilitate etc.) atît la temperaturile scăzute, cît şi la cele ridicate. Ceea ce este imposibil.
Siguranţa primează
Anvelopele de iarnă permit o frînare de două ori mai scurtă pe zăpadă, decît pneurile de vară. Iar mobilitatea şi controlul asupra vehiculului pilotat pe zăpadă, mîzgă sau polei sînt net superioare, datorită compoziţiei speciale a cauciucului şi a gradului ridicat de fragmentare a benzii de rulare.
Deşi sînt o alternativă mai ieftină, putînd fi folosite teoretic tot anul, aşa numitele anvelope "All Season" nu fac faţă diferenţelor mari de temperatură, de 40-50 gr. C. La fabricarea pneurilor de larg consum, nu se folosesc elemente naturale sau chimice care să le confere acestora aceleaşi proprietăţi atît la -30 gr. C., cît şi la Ă30 gr. C.
Premium sau low-cost?
Evident, pe măsură ce preţul unei anvelope creşte, direct proporţional, se îmbunătăţeşte şi calitatea acesteia. Important este însă ca vehiculele să fie echipate cu pneuri adaptate în funcţie de temperatura mediului ambiant. Şi, de asemenea, trebuie ţinut cont de mai mulţi factori: stilul de pilotaj, tipul autovehiculului, condiţiile de exploatare, distanţele de parcurs, etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu