joi, 20 noiembrie 2008

Explozie second-hand!

Înmatriculările de maşini rulate s-au dublat în primele zece luni ale lui 2008, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Trecerea de la "taxa de primă înmatriculare", la "taxa de poluare pentru autoturisme", şi, implicit, diminuarea cuantumului acesteia pentru maşinile vechi, a dus la o efervescenţă fără precedent a pieţei autovehiculelor rulate din România. În primele zece luni ale anului 2008 au fost înmatriculate 205.086 maşini second-hand. Iar în octombrie a fost bătut recordul: 139% faţă de octombrie 2007 (36.747 unităţi, faţă de 15.359 în octombrie 2008)!

În topul preferinţelor românilor în materie de maşini second-hand conduc modelele germane. Astfel, potrivit Serviciului Înmatriculări, numai în octombrie au fost înscrise 10.889 de Volkswagen-uri, 7.723 de Opel-uri, 2.805 BMW-uri şi peste 2.400 de Audi-uri.

Explozia vînzărilor second-hand, coroborată cu scăderea pieţei de maşini noi şi criza economică ce ne bate la uşă, a determinat Guvernul să elimine, de la 1 decembrie 2008, taxa de poluare pentru autovehiculele noi pentru un an.

Prăbuşire globală, stagnare naţională
Constructorii de maşini din întreaga lume înregistrează cifre de vînzări dramatice, în scădere cu pînă la 40-50%, pieţele din Europa şi Statele Unite fiind în cădere liberă. În România însă, piaţa de maşini noi nu a scăzut decît cu 10,6% faţă de previziunile specialiştilor. Iar raportat la anul 2007, piaţa autohtonă este încă pe plus. Concret, conform statisticilor întocmite de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), piaţa auto din România s-a apreciat timid în primele trei trimestre din 2008, cu numai 5,6%, faţă de perioada similară a anului trecut.

6 din zece maşini înscrise în octombrie au fost second-hand

74.000 de maşini mai vechi de zece ani au fost introduse în România după aplicarea taxei de poluare, potrivit RAR

Taxa auto pentru maşinile noi, suspendată 1 an
Guvernul României a aprobat ieri, în şedinţa Executivului, suspendarea taxei auto pentru un an de zile, valabilă doar pentru maşinile noi Euro 4. Măsura va intra în vigoare de la 1 decembrie 2008 şi nu este retroactivă, ceea ce înseamnă că persoanele care şi-au cumpărat în 2008 maşini noi, achitînd implicit această taxă de poluare, nu-şi pot recupera banii. Începînd de anul viitor, din septembrie, producătorii de autoturisme care vor dori să-şi le comercializeze în Uniunea Europeană sînt obligaţi să doteze maşinile cu motoare Euro 5.

205.086 maşini second hand au fost aduse în ţară în primele zece luni ale lui 2008, dublu faţă de perioada similară din 2007

Articol preluat de pe gsp.ro.

Niciun comentariu:

Focus Auto - Revista auto online