Desi denumirea acesteia va deveni "Taxa de poluare" lucrurile nu se vor schimba radical iar vechea denumire de "prima inmatriculare" va ramane perfect valabila si potrivita! Odata cu introducerea noii formule de calcul unii cumparatori vor avea de castigat, unii vor pierde. Practic cine va achizitiona o masina noua va trebui sa plateasca o taxa mai mare, exceptie facand masinile hibride sau Euro5.
In castig vor fi cei care inmatriculeaza pentru prima data masini importate second hand. Pentru un anumit motor taxa va scadea progresiv cu cat varsta masinii este mai mare, pe principiul ca o masina mai noua va polua mai mult decat una mai veche dar cu aceleasi norma de poluare! De asemenea masinile cu capacitate cilindrica mai mica (sub 2000 cmc) vor beneficia de o taxa sensibil mai mica fata de cele cu motoare mari.
Exemple concrete:
Logan nou cu motor 1,6 benzina, Euro 4 : taxa veche 184€, taxa noua 336€
Golf din 2002 cu motor 1,6 benzina Euro 4 : taxa veche 342€, taxa noua 192€
Golf din 2002 cu motor 1,9 motorina Euro 3 : taxa veche 1623€, taxa noua 985€
In concluzie, daca doriti sa importati o masina second hand din strainatate ar fi bine sa va orientati catre motoare sub 2 litri cu Euro4 (cele mai multe astfel de masini sunt pe benzina). Daca tinem cont de urmatoarele aspecte:
- diferenta intre taxe (de aproximativ 700€ intre un motor diesel Euro3 si unul pe benzina Euro4 - fabricate in acelasi an)
- diferenta intre preturile de achizitie (motoarele diesel sunt mai scumpe decate cele pe benzina)
- motorina a devenit mai scumpa decat benzina si tendinta se va accentua
eu cred ca este mult mai avantajos sa va orientati care motoare pe benzina. Parerea mea!
Pentru calculul taxelor vechi si noi puteti utiliza urmatorul link.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu