Instantele nationale care au admis cererile de restituire a taxei de poluare pentru autovehicule pe motive de discriminare a legii au gresit, este concluzia avocatului Eleanor Sharpston, desemnat de catre Uniunea Europeana sa studieze hotararile preliminare formulate de catre completele de judecata din Romania.
Concluzia se regaseste intr-un document pus la dispozitia mass-media de catre Ministerul Mediului si Padurilor, joi, cu ocazia unei conferinte de presa sustinuta de catre ministrul Laszlo Borbely.
Se face o campanie din partea avocatilor la ora actuala pe tema taxei auto. Am o veste proasta pentru acestia. Au fost complete de judecata care au cerut si parerea Uniunii Europene. Ce a spus UE? Ca ceea ce se intampla in Romania cu taxa auto este in spiritul a ceea ce face Uniunea. Avocatii sustin ca taxa auto este discriminatorie, ca odata inmatriculate intr-o tara masinile nu trebuie sa mai fie inca o data in alta tara, ceea ce nu este adevarat. Fiecare tara are propriul sistem de taxare", a afirmat Borbely.
Acesta a precizat ca in toate procesele privind taxa auto, ministerul de resort a facut recurs.
Potrivit datelor MMP, in 2010 au existat 12.000 de procese pe taxa auto si tot atatea contestatii din partea statului, in timp ce din 3.500 de procese finalizate numai 50 au fost castigate de catre stat.
In ceea ce priveste dosarele de contestare a taxei auto, instantele de judecata au formulat cereri de pronuntare a unei hotarari preliminare catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene, iar forul european a desemnat un avocat general, in persoana lui Eleanor Sharpston.
Taxa de poluare auto a crescut, de la 1 ianuarie 2011, in medie, cu 45-50%, in functie de vechime si puterea masinii.
Modificarile taxei auto prevad aplicarea acesteia de la 1 ianuarie 2011 si pentru masinile Euro 5, cuantumul taxei fiind intre 40 de euro, pentru o masina cu motor de 1.100 cmc si o vechime de doi ani, si 1.867 euro, in cazul unei masini noi de 4.200 cmc.
Pentru motorizarile mici, de 1.100 cmc, taxa se situeaza intre 40 si 50 de euro (mai mare pentru masinile noi), pentru cele cu motoare de 1.150 cmc - intre 57 si 73 de euro, iar pentru cele de 1.200 cmc - intre 54 si 76 de euro, in functie de vechimea masinii.
La motorizarile de 1.400 cmc, taxa variaza intre 108 si 130 de euro, la 1.461 cmc - intre 174 si 220 de euro, iar la 1.598 de cmc taxa va fi de 329 de euro. Pentru versiunea Dacia Duster cu motor de 1,6 litri si un pret de 10.950 euro, taxa auto va fi de 329 de euro.
Pentru autoturismele cu motorizari de 2.000 cmc, taxa va varia intre 342 si 413 euro, in functie de vechime, pentru 2.200 cmc - intre 604 si 765 euro, pentru 3.000 de euro - intre 895 de euro si 1.133 euro, iar pentru 3.200 cmc taxa se va situa intre 953 si 1.152 euro.
Totodata, cumparatorii de masini uzate fara dotari suplimentare, de exemplu aer conditionat si airbag, vor plati o taxa mai mare incepand din 2011, potrivit normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind taxei auto.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu