miercuri, 5 ianuarie 2011

Sapte conceptii gresite despre economia de carburant

Printre soferi exista unele opinii gresite despre modul in care se poate obtine o eficienta mai ridicata a consumului de carburanti. Iata cateva dintre ele, dar si argumentele care nu sustin aceste teorii.

1. Trebuie sa conduci o masina mica pentru a obtine economii bune de carburant – Tehnologiile avansate legate de motoarele diesel, sistemele de injectie directa a carburantului, transmisiile de ultima generatie, anvelopele eficiente energetic, dar si designul aerodinamic permit autovehiculelor cu dimensiuni standard sa fie foarte eficiente din punctul de vedere al consumurilor, potrivit site-ului www.fueleconomy.gov.

2. Transmisia manuala intotdeauna aduce economii mai bune decat cea automata – Progresele in transmisiile automate au imbunatatit eficienta acestora pana intr-acolo incat versiunea automata a unui vehicul obtine adesea aceeasi sau chiar o mai buna eficienta decat versiunea manuala.

3. Consumi mai mult cand pornesti masina decat cand o lasi sa functioneze in gol – Motoarele moderne cu injectie pornesc foarte eficient, mai ales cand sunt incalzite. Masina lasata sa functioneze in gol poate folosi de la aproximativ un litru la aproape doi litri pe ora, in functie de marimea motorului masinii dumneavoastra. Opriti motorul cand autoturismul sta pe loc, cu exceptia situatiilor cand asteptati in trafic sau intr-o coloana unde ar trebui sa il porniti si sa il opriti frecvent. Repornirea motorului prea des poate uza demarorul.

4. Vehiculele trebuie sa se incalzeasca inainte de a fi conduse – Automobilele moderne pot fi conduse la cateva secunde dupa ce au fost pornite, desi motorul nu ar trebui suprasolicitat pana cand nu ajunge la temperatura normala de operare. In plus, cel mai rapid mod de a incalzi motorul este sa conduci masina.

5. Cu cat masina imbatraneste, cu atat consumul ei de carburant scade semnificativ – Un vehicul intretinut corespunzator isi va pastra eficienta multi ani. Testele au aratat ca eficienta consumului de carburant a unui autovehicul creste dupa primii ani de la achizitionarea lui. Masinile vechi de 10-15 ani vor inregistra scaderi mici ale eficientei daca sunt ingrijite bine.

6. Inlocuirea filtrului de aer iti va ajuta masina sa mearga mai eficient – Acest lucru este adevarat pentru autoturismele mai vechi, care au motor cu carburator, dar motoarele moderne cu injectie au computere la bord care ajusteaza automat raportul aer-carburant la nivelul potrivit. Schimbarea filtrului de aer nu va creste economiile de carburant, dar ar putea imbunatati performanta motorului.

7. Utilizarea de carburanti premium imbunatateste consumul – Daca masina dumneavoastra nu a fost proiectata special pentru carburanti premium sau nu functioneaza optim cu carburant obisnuit, atunci nu veti inregistra probabil niciun beneficiu de pe urma utilizarii unui combustibil mai scump in loc de unul obisnuit. Consultati manualul de utilizare a masinii pentru a vedea daca produsele premium sunt recomandate si in ce conditii. Pe de alta parte, utilizarea de benzina cu amestec de 10% etanol poate descreste economia de carburant cu circa 3%, din cauza densitatii energetice mai scazute. In Romania, de la 1 ianuarie, amestectul obligatoriu este de 5% biocarburant.

Sursa: evz.ro

Niciun comentariu:

Focus Auto - Revista auto online