luni, 19 aprilie 2010

Test drive cu Dacia Duster

Ieri, in cadrul evenimentului "Porti deschise - Operatiunea Duster" din cadrul retelei de distributie Dacia - Renault, am avut ocazia sa conduc primul SUV din istoria producatorului roman.

Prima impresie pe care o lasa masina (privita din exterior), este foarte buna; design-ul este unul reusit iar ca aspect general masina pare destul de solida. Fata de Logan, a carui platforma a imprumutat-o, Duster-ul este evident mai inalt iar caroseria pare mai lata deoarece aripile sunt usor umflate pentru a putea gazdui rotile mai mari (215/65/R16).

Interiorul, desi e preluat tot de la Logan/Sandero, este ceva mai bine finisat; cel putin plansa de bord arata mult mai bine la Duster. De asemenea si scaunele par ca "imbraca" mai bine pasagerii.

Versiunea pe care am testat-o era un 2x4 cu motor diesel de 85 de cai putere, care mi s-au parut a fi mult prea putini. Desi nu este cu mult mai grea decat Loganul, demarajul este cam greoi; chiar si in mers, in treapta a treia sau a patra, la o turatie intre 2000 si 3000 de ture ma asteptam la un raspuns mult mai bun al motorului. Probabil ca motorul de 110 cai se comporta ceva mai bine.

Pe strada masina se aseaza bine (daca o comparam tot cu ceilalti membri ai familiei Dacia), insa exista acelasi balans mare in curbe iar zgomotul interior, cand se ruleaza cu viteza mare, parca este si mai mult prezent. Acest lucru se intampla atat din cauza formei foarte putin aerodinamica dar si din cauza proastei izolatii fonice. De asemenea, la accelerari cei de pe locurile din spate aud clar un zgomot produs la evacuarea gazelor de esapament (la toba finala).

In timpul testului am avut ocazia sa conduc masina si pe un teren off-road. Vremea fiind prielnica iar drumul nu foarte offroad (iarba, pamant, damburi nu prea mari), masina s-a descurcat excelent chiar daca avea cauciucuri pentru asfalt. Fie vorba intre noi, acelasi traseu l-am parcurs si cu un Logan, singura diferenta fiind faptul ca pe alocuri, cu Loganul am atins de cateva ori podeaua. Cei cativa centimetri in plus la garda la sol sunt cat se poate de utili ... pentru a ajunge la un loc bun de gratar sau pentru a urca borduri :).

Una peste alta, Duster-ul continua seria de succese low-cost de la Dacia, oferind un raport calitate/pret foarte bun. Daca ai nevoie de un SUV/crossover si nu dispui de prea multi bani, Duster-ul este o varianta buna pentru tine insa pentru ceva bani in plus (pentru unii cam multi), poti lua un Nissan Qashqai ori un model de la Kia sau Hyunday, ca ofera o cu totul alta senzatie la volan. Pana la urma Dacia Duster va fi cunoscut ca cel mai ieftin SUV.






Niciun comentariu:

Focus Auto - Revista auto online