luni, 25 ianuarie 2010

Motoare noi pentru Skoda Octavia


La inceput de 2010, Skoda a anuntat doua motoare noi pentru modelul Octavia. Cel mai interesant (si totusi nepotrivit pentru modelul in discutie) mi se pare propulsorul de 1,2 litri Turbo si 105 cai putere. Totusi, dupa parerea mea, este prea mic pentru gabaritul Octaviei, deoarece va trebui turat destul de mult daca se doresc reactii decente de la el. Mult mai potrivit mi s-ar parea ca acest motor sa echipeze Fabia .. dar probabil ca inginerii VW stiu mai bine decat mine ce trebuie sa faca :).

O alta noutate este introducerea dieselului de 1,6 litri si 105 cai putere. Acest motor echipeaza deja de ceva vreme Golful VI si am auzit numai cuvinte de lauda de la cei care au avut ocazia sa il conduca (care de fapt au apreciat combinatia motor + etajare cutie de viteze).

Intotdeauna am fost de parere ca viitorul (pana la electric) va apartine motoarelor mici turbo si se pare ca nu m-am inselat. Sper sa nu se modifice prea curand modalitatile de calcul ale taxelor si asigurarilor (adica sa se pastreze ca si criteriu capacitatea cilindrica si nu puterea - cum e in alte tari din UE).

In cursul acestui an si alte modele ale concernului VW vor putea fi achizitionate cu acest motor (dupa cum era de asteptat de altfel).

Niciun comentariu:

Focus Auto - Revista auto online